W obecnej sytuacji droga do udanej kariery naukowej jest jedną z wielu. Szukając szybszych, bardziej pewnych perspektyw finansowego wynagrodzenia, niewiele ponad połowa odbiorców nauk ścisłych i inżynierskich decyduje się nie kontynuować edukacji i natychmiast szukać pracy poza sferą akademicką. Tylko 1,25% absolwentów szkół średnich ostatecznie otrzymuje tytuł doktora, co jest wyraźnym wskaźnikiem trudności tego zadania. Rysunek Droga nie zajęta. (A) Federalna piramida finansowania badań. Jedynie niewielka część absolwentów szkół średnich w USA ma stać się odbiorcami federalnych funduszy na badania. (B) Dystrybucja matury w dziedzinie nauki i inżynierii przez osiągnięcie najwyższego stopnia wykształcenia (2). Można argumentować, że wyzwania związane z uzyskaniem statusu naukowca akademickiego są pomocne w zawężeniu liczby naukowców do najlepszych i najbardziej oddanych. Czy tak jest naprawdę. Na początku kariery naukowcy mają najszerszą bazę wiedzy i największą wszechstronność jaką kiedykolwiek będą mieli. Podchodzą do badań inaczej niż naukowcy, którzy od wielu lat koncentrowali się na jednym konkretnym celu. Są komórkami macierzystymi społeczności naukowej: pluripotencjalnymi. Drastyczne przejęcie tej grupy ma na celu zmniejszenie naszych szans na postęp naukowy. Znaczenie młodości dla nauki można docenić badając wieki laureatów Nagrody Nobla w momencie ich wartych dokonania osiągnięć. Jak pokazano na rys. 2, ponad połowa z tych sławnych odkryć została wykonana przez badaczy poniżej 40 roku życia (3). Szereg wyjaśnień można znaleźć w odniesieniu do zjawiska nieproporcjonalnego osiągnięcia przez młodzież: mniej rozproszenia, bardziej skoncentrowanych badań i młodzieńczej gotowości do podejmowania ryzyka w połączeniu z względną niechęcią do przyjęcia dominującego dogmatu. Wykres 2D rozkład liczby laureatów Nagrody Nobla w zależności od wieku w momencie ich kluczowych osiągnięć naukowych (3). Wartości są przybliżone. Finansowanie Przez ostatnie cztery dziesięciolecia głównym źródłem finansowania badań był NIH, główny sponsor badań w ramach własnego systemu, a także w innych organizacjach i szkołach wyższych, w szczególności w 125 szkołach medycznych w Stanach Zjednoczonych. Niepokojący trend staje się widoczny, gdy badamy dane pokazujące średni wiek odbiorców grantu NIH. Obecnie średni doktor otrzymujący swoją pierwszą dotację na R01 ma 42 lata, podczas gdy dla lekarza wiek wynosi prawie 45 lat. Równie niepokojący jest fakt, że średni wiek stale rośnie od 1992 r., Kiedy to 30% odbiorcy mieli mniej niż 30 lat. Dziś skurczyło się to do 18%. Wzajemny wzrost widoczny jest w odsetku dotacji dla odbiorców powyżej 50 roku życia, jak pokazano na rys. 3 (4)
[więcej w: olej kokosowy rafinowany czy nierafinowany, problemy wychowawcze w przedszkolu, kasza jaglana z pieczarkami ]
[więcej w: róbmy swoje, autosomy, compeed na odciski ]